Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik het beste geschiedenis of archeologie studeren (voor zowel hbo( of toch beter vwo) als universiteit)?

ik wil later historicus of archeoloog worden.
mijn interesses zijn kunst geschiedenis, de prehistorie, oudheid (Grieken Romeinen en Egyptenaren) en de middeleeuwen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eerst zul je moeten beslissen wat je precies wil studeren. Pas dan kun je een universiteit gaan zoeken. Geschiedenis en kunstgeschiedenis worden op meerdere universiteiten gegeven, Egyptologie maar op één, nl. die van Leiden. Daar kun je ook archeologie studeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik weet dan de perfecte studie voor je! Aan de vrije universiteit in Amsterdam hebben ze een studie Oudheidkunde.
Je leert hierin over de oude beschavingen van niet alleen Grieken en Romeinen, maar ook van Egyptenaren, Assyren Babylonen noem maar op.

Het lijkt mij een heerlijke studie want er worden de volgende vakken gegeven:

Literatuurgeschiedenis, bestaande uit: Oud-Grieks, Latijn, Babylonisch-Assyrisch spijkerschrift
Godsdienstgeschiedenis
Archeologie (gelijk in het eerste jaar mag je al veldwerk doen!)
Filosofie
Alles wat maar van belang was in het leven van de kiemen van onze beschaving.

Ik heb me afgelopen maand ingeschreven. Het is echt de moeite waard om even te gaan kijken :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding