Modeprent - echt of nep ?

Vandaag heb ik op een rommelmarkt voor 4 euro een ingelijste modeprent gekocht, waarop twee vrouwen in victoriaanse mode staan. Nu vroeg ik mij af : hoe kun je aan de modeprent zelf, zien of ze nep of echt is. Het papier is best dik en lichtbruin van kleur. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als het een echte prent is, moet je de afdruk ervan in het papier kunnen voelen. Dus: uit de lijst halen en voorzichtig eroverheen strijken. Als het oppervlak spiegelglad is, moet je ervan uitgaan dat het een nepper is.
Nog een tip: kijk er eens naar door een vergrootglas. Zie je dat de print bestaat uit stippeltjes (een "raster"), dan is het een gefotografeerde kopie.
Oud papier heeft trouwens vaak bruine ouderdomsvlekjes.