Waarom klinkt het volkslied van Liechtenstein identiek (music) als het Engelse?

De tekst is wel anders.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

De reden is de relatie van Liechtenstein met Zwitserland en Pruissen. Tot 1866 behoorde Liechtenstein tot de Duitse bond. De volksliederen van Zwitserland, Pruisen en het Duitse Keizerrijk hadden voorheen eveneens de melodie van "God save the queen".
Bij een voetbalwedstrijd tussen Liechtenstein en Schotland leverde het spelen van "Oben am jungen Rhein" boegeroep op, vanwege de onwetendheid.....
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik nou heel eerlijk moet zijn, had ik van de meeste voetbalfans ook niet verwacht dat ze dit zouden weten.

Andere antwoorden (1)

Oben am jungen Rhein is het volkslied van Liechtenstein. De melodie is gelijk aan God Save the Queen van Groot-Brittannië. De reden hiervoor moet niet gezocht worden in verbondenheid tussen Liechtenstein en Engeland, maar ligt eerder in de relatie met Zwitserland en Pruisen. Tot 1866 behoorde Liechtenstein tot de Duitse bond. De volksliederen van Zwitserland, Pruisen en het Duitse Keizerrijk hadden voorheen eveneens deze melodie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oben_am_jungen_Rhein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar waarom klinkt nu het engelse het zelfde?
komt dit doordat het meerendeel van het engelse koningshuis een duitse voorgeschiedenis kent?