Waarom stierven veel Japanse keizers zo vroeg in hun leven?

Veel Japanse keizers werden al keizer in hun kindertijd. Gek genoeg stierven ook veel keizers als op jonge leeftijd. Sommige werden bijvoorbeeld maar 11, 17, 21 of 29 jaar. Dat vind ik best jong aangezien ze aan de top van de welvaart in Japan stonden. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat dit wel een beetje antwoord geeft op je vraag:

Kinderen waren in feite, verteld dat ze blind zou gaan als ze keken direct op het gezicht van de keizer. Toewijding aan de keizer betekende bereid te sterven voor hem. Zo werden de kinderen op school geleerd heeft van een zeer jonge leeftijd vrijwillig hun leven geven om de leider te verdedigen. Jonge mensen werd geleerd dat ze waren aohitogusa - toenemende menselijke onkruid - die aan de keizer te beschermen door te dienen als zijn schild. Dit was, natuurlijk, gezien als een groot voorrecht. Om te sterven voor de keizer was de hoogste eer die kunnen worden bereikt.

De Japanners waren eigenlijk geleerd dat hun keizer was van goddelijke oorsprong. Dus, voor hen in de strijd, zou een bovennatuurlijke bescherming van kracht is. Velen geloofden dat kogels zou gewoon eraf stuiteren in de strijd, omdat ze aan het vechten waren voor hun God-Keizer.

Lees meer hier: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://www.essortment.com/japanese-emperor-man-god-42550.html

Toegevoegd na 2 minuten:
(^ Zoals je ziet is dit de vertaalde tekst. ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toch was dat heel normaal die in tijd. Toen waren mensen van vijftig jaar al oud, en stierven er heel veel kinderen. Over de burgerbevolking zijn nauwelijks gegevens, maar over de keizers is wél informatie bewaard gebleven. Maar keizers zijn net zulke gewone mensen als burgers, dus ook die stierven op een leeftijd die wij nu jong vinden.
Amadea
13 jaar geleden
En wat denk je van de mogelijkheid dat deze keizers gedood werden door hun rivalen. Dus met welvaast heeft het weinig te maken, wel met afgunst.
13 jaar geleden
Als je bijgaande link bekijkt, blijkt dat dat hard meevalt. Zo veel stierven er niet zo jong.