Welke film is het meest leerzaam over de Vietnamoorlog?

Ik heb over 2 weken een tentamen over de Vietnamoorlog. Aangezien er veel films zijn gemaakt over deze oorlog vroeg ik me af welke het beste was die een goed algemeen beeld geeft over de gehele oorlog, en waar ik misschien ook nog wat kan van opsteken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hamburger Hill is ook best een aanrader (maar Platoon is beter). Dan heb je ook nog Good Morning Vietnam.
Of haal de serie Tour of Duty.

Denk er echter wel aan dat de films doorgaans geromantiseerd zijn en niet altijd een even waarheidsgetrouw beeld schetsen van de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Platoon is er wel 1. Deze film is gemaakt door Oliver Stone.
Hij is zelf Vietnam veteraan en deze film is dus behoorlijk realistisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Born on the Fourth of July (1989) van Oliver Stone
Aangrijpend drama naar het autobiografische verhaal van rolstoelveteraan Ron Kovic (Cruise), oorspronkelijk een patriot voor God en vaderland, eenmaal terug uit Vietnam een verwoed anti-oorlogsactivist. Veel realistische beelden afgewisseld met tv-journaals e.d.. Deze film, de tweede van Stones Vietnamtrilogie, had een grote impact in de VS. Met o.a. Tom Cruise, Willem Dafoe, Caroline Kava, and Raymond J. Barry.

In de link staan nog meer films
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We where soldier de beste film die er is van mel gibson
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apocalypse Now uit 1979.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een documenteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Band of brothers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BoB is met betrekking tot wo2 en niet de vietnam oorlog