Modern imperialisme (19e eeuw – 20e eeuw) is dat men naast het veroveren en controleren van gebieden er ook investeren in bedrijven en grote ondernemingen.

Deze grote investeringen kosten veel geld. Dit kwam ter beschikking met de komst van het kapitalisme en de industrialisatie, die het proces nog eens versnelden.
fremar
13 jaar geleden
Dat landen kolonies gingen veroveren zoals Engeland Frankrijk en Nederland hadden vroeger allemaal kolonies en nu soms nog steeds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het streven naar een wereldrijk door het veroveren van kolonies. (dat gebeurde veel in de 19e eeuw)

Toegevoegd na 40 seconden:
Dat weet ik omdat, ik dat nu met geschiedenis heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Imperialisme betekend het hebben van kolonies, satellietstaten en dominions. Maakt niet uit hoe je er aan kwam, meestal met veel geweld.

Modern imperialisme is ongeveer het zelfde maar dan vooral bestaand uit invloedsferen en economische invloed.