Schilderijen van Adam en Eva in het aardsparadijs zijn later overschildert waarom? En waarom vaak met een vijgenblad?

Adem en Eva zo doet het verhaal liepen zonder schaamte
naakt in het aards paradijs.Er zijn verschillende schilderijen
gemaakt door kunstenaars waar adam en Eva helemaal naakt op afgebeeld stonden.Op een gegeven moment heeft iemand,of een instantie, opdracht gegeven om de intieme delen van Adam te overschilderen,vaak nog door een schilder die niet het originele schildrij geschilderd had,omdat de maker van het werk reeds overleden was.
Wie weet welke periode dit gebeurt is en waarom precies een vijgenblad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Veel overschilderingen gebeurden vanaf de barok. Ik wil opmerken dat de vrouwelijke primaire kenmerken nooit zichtbaar waren. Het vijgenblad is, naast groot genoeg en qua vorm geschikt, tevens veel voorkomend in wat het gebied van de bijbel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kerk vond het bloot ongepast, het menselijk lichaam was lelijk en mocht niet naakt worden afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook deze vraag is al eens gesteld.

http://www.goeievraag.nl/vraag/droeg-eva-paradijs-vijgenblad-man.91086

Waarom een vijgenblad?
Omdat dennennaalden of een berkenblad niet afdoende zijn. Een vijgenblad is groot genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarbij kan een dennennaald enorm irriteren op zo'n gevoelige plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, ervaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb idd wel eens in een zeer grijs verleden verkeerd verkeert op een bedje van geurig mos, gelardeerd met dennennaalden.