Wat heet bewezen..

In wetenschappelijke termen is het de beste verklaring voor wat we nu weten van hoe wij in elkaar zitten en hoe andere dieren in elkaar zitten.
In de wetenschap is er op dit moment geen enkele twijfel dat de huidige apen en de mens gelijke voorouders hebben, en dus verschillende takken van dezelfde evolutionaire boom zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie trouwens http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutietheorie#Bewijs_voor_evolutie: misvattingen van de evolutie:
De mens stamt af van de apen.
Antwoord: mens en aap hebben een gemeenschappelijke voorouder. Denk aan de stam van een boom met verschillende uitlopers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat we neven zijn,ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoedt van wel. Middels DNA, ook al er verschillen in de DNA, kunnen we onze dna vergelijken met de vroege mens en zijn dna met de huidige aap en met de vroege aap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de algemeen heersende gedachte binnen de wetenschap, een paradigma of misschien wel consensus, dat de mens uit de aap geëvolueerd is. Dit wil nog niet zeggen dat het ook echt zo is. In de wetenschap is iets waar tot dat het tegendeel door een nieuw onderzoek is 'bewezen'. Op dat moment is er weer iets anders 'waar'. Dit maakt het lastig om altijd maar van de wetenschap uit te gaan. Zeker de laatste decennia zijn er al heel veel vernieuwende theorieën later weer weerlegt door nog meer vernieuwende theorieën.
Maar we moeten met z'n allen ergens van uit gaan, dus dan gaan we uit van het geen dat men zo veel mogelijk heeft proberen te bewijzen en dat is dat de mens uit de aap ofwel een voorouder van ons beide geëvolueerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige wel. Meestal de wat meer behaardere mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de volle 100% nog net niet. Het is de z.g. missing link die nog dwars zit om het plaatje helemaal sluitend te krijgen. Er zijn natuurlijk ook altijd nog mensen die uit gaan van wat men intelligent design noemt EN natuuurlijk aanhangers van het scheppingsverhaal, maar dat is een kleine minderheid. Kijkend naar apen, en dan voornamelijk ook naar hun gedrag durf ik het wel aan om JA te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn apen dus dat is wel bewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, de apen zijn uit de mens voortgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope,wij zijn een genetisch gemanipuleerde/hybride soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het geven van de verbindingsketen: Australopithecines>homo habilis>homo erectus> homo sapiens, willen de evolutionisten beweren, dat iedere soort de voorouder van de ander is. Maar recente ontdekkingen van paleontologen hebben geopenbaard dat de Australopithecines, homo habilis en homo erectus in verschillende delen van de wereld in dezelfde tijd leefden. Verder leefden de mensen die als homo erectus geclassificeerd werden tot zeer recente tijden. Homo sapiens neanderthalensis en homo sapiens sapiens (de moderne mens) hebben in dezelfde streek geleefd. Deze situatie geeft duidelijk aan, dat de bewering dat zij elkaars voorouders zijn, niet waar is.

Verder geven alle ontdekkingen en het wetenschappelijk onderzoek aan, dat het fossielenarchief niet een evolutionair proces suggereert, een proces zoals de evolutionisten naar voren brengen. De fossielen waarvan door de evolutionisten beweerd wordt dat zij de voorouders van de mens zijn, behoren of tot verschillende menselijke rassen of tot aapsoorten.