Albert Einstein had een verhouding met Mileva Maric, de enige vrouwelijke studente in zijn jaar aan de ETH en van Servische afkomst. Ze kregen een buitenechtelijke dochter Liserl die vermoedelijk wordt afgestaan ter adoptie. Ze huwden op 6 januari 1903. Albert en Mileva kregen 2 zonen, Eduard en Hans. Het huwelijk hield niet lang stand. Eduard werd opgenomen voor schizofrenie en stierf in een instelling. Hans werd professor in hydraulische werktuigkunde aan de Universiteit van California, Berkeley, en had nog weinig contact met zijn vader.
Amadea
13 jaar geleden
Einstein had 3 kinderen. Van zijn eerste kind, een dochter, is niet duidelijk of ze heel vroeg gestorven is of ter adoptie afgestaan. Van zijn twee zoons leed er één aan schizofrenie, hij is in een psychiatrische inrichting overleden. De ander is hoogleraar hydraulische werktuigbouwkunde geworden aan de Berkely, de universiteit van Californië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet zelf alleen dat Einstein 2 zonen ( Hans Albert en Eduard)en 1 dochter(Lieserl) kreeg.