Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de film 'Brief voor de koning' historisch betrouwbaar?

Voor een geschiedenisopdracht zou ik moeten weten of de film 'Brief voor de koning' historisch verantwoordt is. Er bestaat ook een boekversie van de film.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het boek is verfimt, dat is iets anders dan dat er een "boekversie" van de film bestaat ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen lees het boek en vel je oordeel, het is prachtig!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, de film is, net als het boek waarop hij is gebaseerd, niet historisch verantwoord.
Dat wil overigens niet zeggen dat de schrijfster geen nota heeft genomen van wat in de Middeleeuwen onder de ridderstand gebruikelijk was! Daar heeft ze natuurlijk dankbaar gebruik van gemaakt, bijv. het pagesysteem, aspirant-ridders die de nacht voor hun ridderslag wakend in een kapel moeten doorbrengen, kleding, de erecode onder ridders en zo nog meer. Als jij het boek (dat ik stúkken en stúkken beter vind dan de film die ervan is gemaakt!) leest en vergelijkt met wat je van de Middeleeuwse ridderstand weet of op internet kunt vinden, kom je denk ik een heel eind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding