Waarom gebruikten de mensen geen massief hout maar 'zacht hout' ?

Een mummificatie werd gedaan in een tent wat ‘’Mooi Huis’’ heette.
De mummificatie werd in een tent gehouden omdat het daar langer fris bleef.
Het lichaam werd daar op een houten tafel gelegd in de tent. Ze gebruikten geen massieve tafels omdat dat handiger was met de linnen doeken om het lichaam doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je zelf antwoord in je laatste zin? Zo nee, wat bedoel je dan precies?

Antwoorden (1)

het gaat hier niet om 'zacht hout' maar om een niet massieve tafel.
Ik lees dat als een tafel met gaten erin.
waarschijnlijk ligt het lichaam op een serie balken: Je hoeft het lichaam dan niet steeds op te tillen om het in te wikkelen met linnen.