Met een beetje zoeken kom je op internet de foto tegen met als onderschrift.

HISTORY OF THE ANC:
CYRIL RAMAPHOSA, NELSON MANDELA, JACOB ZUMA (from left to right) AT CODESA IN DEC, 1991.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Klerk en Buthelezi, de partijleiders.
Op 17 maart 1992 werd Nelson Mandela eindelijk vrijgelaten en konden de onderhandelingen over een nieuwe grondwet en een nieuwe regering beginnen (CODESA = Convention for a Democratic South Africa). In een referendum, gehouden in 1992, bleek dat de meeste blanken achter de hervormingen stonden maar de leiders De Klerk (NP), Nelson Mandela (ANC) en Buthelezi (Inkatha Freedom Party van de Zoeloes) konden geen enkele overeenstemming bereiken. Zo verschilden ANC en IFP al ernstig van mening over het bestuur van de Zoeloegemeenschap in Natal. Dit leidde in Natal en de townships rond Johannesburg tot zeer gewelddadige confrontaties tussen de aanhangers van beide partijen. Duizenden zwarten stierven en alle partijen stonden machteloos. In april 1992 hief de EG de olieboycot (vanaf 1985 van kracht) op, alsmede de sportboycot en het verbod op wetenschappelijke en culturele contacten met Zuid Afrika. De inspanningen van De Klerk en Mandela om op een voor de blanke bevolking acceptabele wijze tot een zwarte meerderheidsregering te komen, leidde in 1993 tot de toekenning van de Nobelprijs voor de vrede aan beiden.

Toegevoegd na 17 minuten:
De man links is waarschijnlijk Oliver Tambo. Zoals terecht opgemerkt is De Klerk hier niet bij, want die heeft een blanke huidskleur.
Oliver Tambo was een van de centrale persoonlijkheden binnen het ANC (Afrikaans Nationaal Congres).
Amadea