Wat waren de sociale gevolgen van de VOC voor Nederland?

Ik moet dit voor mijn pws opzoeken ,maar ik kan dit niet vinden op internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Een beetje zoeken en je vind heelveel over de VOC.
Je moet het wel lezen om te kunnen zien wat sociale gevolgen zijn hieronder ook een werkstuk van internet staan ook sociale gevolgen in
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De doodsteek voor de Nederlandse koopvaardij en voor Amsterdam,was de invoering van het continentaal stelsel in 1806 door napoleon als embargo tegen Groot-Brittannie .Al in 1795 had hij de Amsterdamse haven gesloten,waarna veel bewoners vertrokken en de stad verviel.
na de Franse perioden was er niet veel over van de Nederlandse scheepvaart.Amerikaanse en Britse schepen voeren op de Nederlandse handelsrouten,terwijl Londen de rol van financieel wereldcentrum had overgenomen van Amsterdam.