Hoe zijn koperen blaasinstrumenten ontstaan?

De muziek instrumenten bedoel ik in deze....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welke?

Het beste antwoord

De voorlopers van onze koperen blaasinstrumenten waren niet van koper.
De eerste exemplaren waren rechte trompetten gemaakt van hout, brons en zilver zoals de salpinx in Griekenland en de Romeinde tuba, lituus en buccina. Ook werden veel
dierenhorens gebruikt.
In het begin van de 15e eeuw begonnen ze de buizen te buigen in een S-vorm of op te rollen om de toon te verlagen, waarna de instrumenten zich langzaam ontwikkelden zoals we ze nu kennen,
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Netjes +1, maar waarom noem jij Falaris niet in jou tekst?
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat je de materie beter kent dan ik. Waarom stel je eigenlijk deze vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt dat Falaris een martel werktuig had, een stier van koper, waar binnenin een koperen pijp was geplaatst. Hierin werden mensen levend verbrand en doordat de koperen pijp naar buiten liep was de pijn van de mensen de verbrand werden te horen als gebries van de stier. Falaris heeft vele mensen zo geofferd voor feestjes en het schijnt zo te zijn dat dat de voorloper was van de koperen blaasinstrumenten zoals we die vandaag kennen. Maar ik weet het niet 100% zeker en zocht bevestiging.