Wie weet er een goede site voor de koude oorlog?Ik moet voor school een werkstuk maken maar ken geen informatie vinden!

Hebben jullie mischien goede site`s voor mij ?;$

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.thecorner.org/hist/europe/coldwar.htm

Antwoorden (6)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien is dit iets (bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je begint met informatie zoeken raad ik aan op Wikipedia te beginnen. Hier staat basale informatie maar is wel nuttig om van uit te bouwen. Er staan ook linkjes met uitgebreidere informatie over een bepaald deel van de oorlog. Bijvoorbeeld de Vietnam oorlog. Ik voeg even een linkje toe. Als je wat basis informatie hebt raad ik aan op wat specifieke dingen verder te zoeken via google.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je google doet op "koude oorlog" dan krijg je een heleboel suggesties. Als je dan ook alleen uit Nederland kiest dan worden er een paar gegeven met mooie plaatjes. Er staan speciale sites voor kinderen bij.

Toegevoegd op 02-06-2009 12:21:29
De laatst toegevoegde bevat ook een test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer dat ik je mijn aantekeningen niet kan sturen (die zijn heel waardevol :))
Maar ik zou inderdaad ook wikipedia aanraden, daar vind je altijd wel veel goede dingen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is geen site, maar ik vond het boek (je weet wel, dooie bomen) "3 oorlogen" van Maarten van Rossem erg verhelderend. Misschien dat je dat uit een bibliotheek kan lenen.

Toegevoegd op 02-06-2009 17:40:09
Ik zie overigens dat het Wikipedia-artikel er ook naar verwijst.
Ik voeg ook meteen een link toe naar een aantal kritiekpunten over het boek. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.scholieren.com/werkstukken/trefwoord?serie=2&vak=Geschiedenis
Hier staat vast iets voor je.