Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft 'Attaturk' ik weet niet hoe je het schrijft precies betekent voor Turkije?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

veel, turkije was eerst net als bv arabie streng moslims en niet zo modern. attaturk was een president die hielp met bv meningsuiting en wat moderner enzo. op een duur was turkije zo groot als van oostenrijk, noordafrika tot china.
het was veel verder ontwikkeld als europa. maar attaturk is jammer genoeg best jong dood gegaan.
dit is wat ik er van weet ben er verder niet echt exper van ofzo maar hoop dat je er teminste wat aan had (:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geendank (:
Ataturk heeft er voor gezorgd dat milioenen Armeniers zijn vermoord. Niet iets om trots op te zijn en tijd voor excuses lijkt me. Verder heeft hij het latijnse schrift ingevoerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen tijd voor excuses.. Gebeurt is gebeurt.. Andere landen hebben slechtere dingen gedaan.
Hij heeft van turkije een moderne staat gemaakt. Hij voerde bv de secularisatie in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Atatürk is de grondlegger van het moderne Turkije. Zonder Atatürk was Turkije nooit zo westers geworden als dat het nu is. De scheiding tussen kerk en staat is ook door hem ingevoerd en wordt sindsdien bewaakt door het leger. Vanwege de vooruitgang die door hem in gang gezet is wordt hij Atatürk, ofwel vader van de Turken, genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij voerde de scheiding van kerk en staat in. Hij schafte het arabische schrift af en voerde het latijnse in. Hij schafte de fez als hoofddeksel af. Hij liet andere volksgroepen zoals Armeniërs en Koerden onderdrukken. Hij dronk erg veel en ging daarom vroeg dood maar dát mag je in Turkije niet zeggen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding