waarom is marie antoinette later onthoofd?

lodewijk is op 21-01-1793 onthoofd en marie antoinette op 16-10-2010. Dat is dus bijna 9 maanden later.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negen maanden ?? Dat is verdorie 217 jaar later !! Taaie tante.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een paar eeuwen later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, Scherp! Marleen en Platje.

Antwoorden (3)

Lodewijk "moest"dood omdat men de monarchie af wilde schaffen. Het is in veel oorlogen toch moeilijker om vrouwen te vermoorden dan mannen (ethisch gezien).
Misschien heeft men nog een tijdje gehoopt op een andere oplossing, of een tijd moeten zoeken naar iemand die er minder moeite mee had om een vrouw te doden
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is vermoord door een meester beul. Die zal daar geen moeite mee hebben gehad. Het volk haatte haar heel erg. Noemden haar een teef e.d Toen haar hoofd eraf was, doopte veel mensen met hun mouw, in het bloed, wat van haar was. Dus echt moeite hadden ze er niet mee in die tijd. Ook niet dat ze een vrouw was.
Het volk had ervoor gekozen om Lodewijk XVI geen verbanning of verdere opsluiting te gunnen. Dus werd hij vrijwel meteen onthoofd. Bij Marie Antoinette kwam er een rechtzaak tegen haar. Dus dat duurde even voordat er uitspraak kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er nog een rectszaak liep tegen haar.Ze werd beschuldigd op samenzwering tegen de Franse republiek en op incest met haar zoontje.

Ze werd erg vernederd door het volk en werd dan ook de La Chienne genoemd (de teef)

Ze deed nog een laatste poging om zich zelf van het schavot te redden door middel van haar broer in te schakelen Leopold II, dat mislukte.

Toegevoegd na 1 minuut:
rechtszaak ipv rectszaak