Bestaat er een spreekwoord/gezegde/uitdrukking, die van toepassing is op: "Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker je kunt kiezen"?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Annswers
13 jaar geleden
Ik vind het een goeie vraag, want ik wil perse een antwoord vinden maar kom er maar niet op, geef me nog even een paar dagen ;)

Antwoorden (5)

Door de bomen het bos niet meer zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
L'embarras du choix

Het dilemma van de keuze (ook een Venloos gezegde: D'n ambras van de lestige keuze)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Engels: "spoilt for choice". Je dus zo veel keuzes dat je niet meer weet wat je moet kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Duits hebben ze de meest gebruikte uitdrukking voor dit luxe-probleem. "Die Qual der Wahl." "De kwaal van het moeten kiezen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die de keur heeft, heeft de kwel.
Keur baart angst.
Amadea