Waar komt de uitdrukking aan me nooit niet vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar het vandaan komt weet ik niet,maar het is typisch een Amsterdams gezegde.
Net als: attenooieine.
Vraag me niet wat het betekent,geen idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik kom niet uit Amsterdam!

Het beste antwoord

Ammenooitniet betekent "nooit van mijn leven." Vergelijk ammehoela. Het is een beeldende uitdrukking die aangeeft dat je iets nooit wilt doen.

(RJ)

Toegevoegd na 4 minuten:
En het komt van "aan mijn nooit niet" = netjes gezegd voor "aan me reet"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel maar wat is (RJ) ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RJ zijn de initialen van de bibliotheekmedewerker die dit antwoord heeft gegeven. (RJ)