Wat betekend de uitdrukking die Bram Moszkowicz gebruikte in het programma kwestie van kiezen. Cela tonki fella music, en welke taal is het??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

De uitdrukking "c'est le ton qui fait la musique" betekent (met een T) letterlijk: het is de toon die de muziek maakt tot wat het is. En de werkelijke betekenis is: Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt.

Het is frans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa idd, hartelijk dank. Zoals je wellicht is opgevallen ben ik geen taalwonder ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het woord "wellicht" correct kunt toepassen is er weinig aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de 500 watt lamp brand is het wellicht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 500 wat lamp is wellicht een lamp van 500 Watt! Maar je hebt wel gelijk, MrTomaat! ;-)

Andere antwoorden (1)

Als je kritiek hebt op iemand of je wilt iets vragen of zeggen
-meestal negatief- , kies dan zorgvuldig je woorden en zeg het op een vriendelijke manier.
Dat komt beter over dan wanneer je iets botweg zegt.

Dit is betekenis van de uitdrukking.
De rest van het antwoord is al gegeven.