Ik denk van de simpele waarheid, dat er maar één ding zeker is in je leven : dat je een keer dood gaat.
Niets is er werkelijk vanzelfsprekend, bij alles kan je vragen stellen, voor en tegens afwegen, een mening hebben die afwijkt, het kan anders komen dan je ooit verwachtte of hoopte.
Maar één ding is volledig onontkoombaar : je leeft, dus je gaat dood. Doodgewoon dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

'Dood' als voorvoegsel werd oorspronkelijk gebruikt in doodziek, als 'heel erg ziek'.
Uiteindelijk werd 'dood' een voorvoegsel dat 'in hoge mate' ging betekenen, doodsbleek is heel erg bleek, doodgewoon is heel erg gewoon.