In welke tijd speelt de film West Side Story zich af?

De musical is namelijk uit de jaren 50, de film werd in de jaren 60 gemaakt.
Maar in welke tijd speelt de film zich af? Is dat de jaren 50 of 60? Qua kleding enzo?

Ivana
5 jaar geleden
Ik ben er in 1962 heen geweest. De kleding die in de film werd gedragen (lengte van de rokken enz.) was dezelfde die wij, meisjes, op dat moment ook droegen.
ronron1212
5 jaar geleden
Manhattan, zomer 1957. Twee straatbendes strijden om de macht in de straten. Aan de ene kant staan de Jets van Riff en aan de andere de Sharks van Bernardo. De Jets bestaan uit blanke jongeren en the Sharks zijn van Puerto Ricaanse afkomst. Regelmatig zijn er gevechten. Politie-inspecteur Schrank en agent Krupke hebben hun handen vol om de orde te herstellen. De Jets willen de Sharks eens en voor altijd uitschakelen in een groot gevecht en besluiten ze uit te dagen op neutraal terrein, een dansfeest in een gymnastieklokaal. Riff vraagt zijn vriend Tony om de uitdaging over te brengen. Tony, die uit de bende is getreden, heeft hier aanvankelijk geen zin in, maar laat zich toch overhalen.

Het beste antwoord

De kleding voor zowel de musical als de film werd ontworpen door Irene Sharaff. Stijl: jaren vijftig.
Ook de film speelt zich dus af in de jaren vijftig.
De verhaallijn is een vrije bewerking van het verhaal van Romeo en Julia. Bernstein en Laurents voegden het idee toe van oorlogvoerende straatbendes in plaats van de strijdende families van Shakespeare, omdat dat probleem toen actueel was.
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het verhaal speelt zich af in New Yorks Manhattan in het begin van de jaren zestig.