Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet er een fantasie boek van een Nederlandse schrijver?

voor school moeten we een boek verslag maken. de schrijver moet Nederlands zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Isabel Hoving:
De gevleugelde kat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Tonke Dragt :
De brief voor de koning
Geheimen van het Wilde Woud
Torenhoog, Mijlenbreed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geheimen van het Wilde Woud
Ja, die is ook leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Torenhoog en Mijlen breed, en Ogen van Tijgers. Mmmm! Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik een brief voor de koning en geheimen van het wilde woud wel fantasy?
Ga jij eens heel vlug naar de bibliotheek. Dit is buitengewoon droevig, zo n vraag!!
Thea Beckman: Kruistocht in spijkerbroek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thea Beckman heeft er nog meer geschreven, b.v. Kinderen van moeder Aarde. Dat is een fantasy/sf-boek.

Echte fantasy voor jongeren van eigen bodem: Tais Teng! Die schrijft hele leuke fantasy voor jongeren, b.v. de Jongen van Smaragd en Schaduwschepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adrian Stone is een Nederlandse schrijver van fantasy-boeken, o.a. 'Profeet van de duivel', 'Ziel van de duivel' en 'Zoon van de duivel'.

Kijk maar even op zijn website: http://www.adrianstone.com/index2.asp?id=3
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Erik, of, Het klein insectenboek" van Godfried Bomans. Een soort sprookje over een jongetje dat een schilderij binnenstapt. Heerlijk om te lezen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
ad visser, sobrietas; verassend vlot geschreven, vermakelijke science fiction
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek Jirelle, van de schrijfster Cas van Dijk. Wat mij betreft het prachtigste boek dat bestaat....
Enige nadeel is dat je het volgens mij niet in bibliotheken vindt. Het is een print-on-demand boek, dus te koop bij de uitgever ipv bij boekenwinkels.
Maar laat je daar niet door afschrikken, want het is een fantastisch kado voor jezelf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De Rode Zwaan" van Sjoerd Kuyper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet flauw doen, maar vrijwel elke roman is fantasie. Je bedoelt waarschijnlijk de stroming die met de engelse term 'fantasy' wordt aangeduid. Dan kom je terecht in compleet verzonnen werelden, zoals die van Tolkien (Lord of the Rings).
Naar mijn idee is Thea Beckman's Kruistocht in spijkerbroek eigenlijk een historische roman. In het artikel (link) staan wat namen van schrijvers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt "Fantasy", dan is De terugkomst van Joachim Stiller (door Hubert Lampo) een heel mooi boek. En anders De Centurion, van Jan den Hartog
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ontdekking van de hemel van harry mulisch is echte fantasie en nog spanned ook..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding