Wat is een leuk of spannend boek zonder teveel gevloek of grof taalgebruik?

Voor de vakantie wil ik nog graag een paar boeken aanschaffen, maar ik heb mij al best vaak verkocht aan boeken waarin achteraf vreselijk gevloekt wordt en grof taalgebruik gebezigd wordt. Zonde van mijn geld omdat mij dit dermate stoort dat ik vaak niet halverwege het boek kom.

Wat is nu een lekker dik vakantieboek zonder zoveel gevloek en grof taalgebruik?

Overigens is dit mijn persoonlijke mening, dus ik ben niet uit op een discussie oid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (13)

De moorden van Barkvik.

Dit is een erg spannend boek vol met mysterie, drama en actie. Ik heb dit gelezen en het beviel me heel erg, volgens mij wordt er amper in gevloekt, hooguit 3 keertjes. Een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal spannende thrillers die ik erg goed vond:

Cody Mcfadyen:
De stilte van de hel
In het duister
Het gezicht van de dood
Tijd om te sterven

Het zijn volgens mij wel boeken die op elkaar aansluiten, maar de juiste volgorde weet ik niet meer.

Verder vind ik de boeken van Nicci French/ Nicci Gerard ook altijd goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van fantasy houdt, moet je de boeken van Robin Hobb eens gaan lezen (Als je niet van fantasy houdt trouwens ook, wie weet ben je nog wel te redden ;-) Heerlijk leesvoer voor de vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Robin Hobb! :D
Ga naar de bieb of duik in de boekenkasten van vrienden en kennissen.
Dan bekoop je je zeker niet.

Voor de vakantie zijn de 'boeken' van de Libelle ook handig, dat zijn boeken in een tijdschrift vorm, leest makkelijk op het strand of zo en zijn niet duur(weet niet wat ze kosten, maar zeker niet zo duur als het 'echte' boek)
Een tweedehandsboekwinkel, de kringloop via marktplaats,zijn ook nog opties.

Titels geven is erg moeilijk, hangt erg van je smaak af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Millennium Trilogie van Stieg Larsson.
Hele spannende boeken en ik kan me niet herinneren dat hierin gevloekt werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik dit,oh geel gerande gorilla helemaal met u eens zijn?
Plusje.
De boeken van Mankel . Zweedse thrillers. Met Wallander als politieman.
Nog een tip: word (meteen!) lid van de bibliotheek. Dan kost het haast niks. Je mag 10 boeken per keer meenemen. En is het niks: geen centje armer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Haar naam was Sarah (Tatiana de Rosnay)

* De Daisy Sisters (Henning Mankell)

* Het spijt me zo (Elizabeth Kelly)

* Anna Hanna Johanna (Marianne Fredriksson)

Heerlijke boeken om tijdens de vakantie te lezen. Geen gevloek of getier. Goed literair geschreven en spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn vakantie "De mannentester" van Heleen van Rooijen gelezen. Erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle boeken van de Zweedse thriller schrijfster Camilla Läckberg. Heel spannend, met sympathieke hoofdfiguren, geen grof taalgebruik.
Begin met 'IJsprinses', als het bevalt kun je daarna lezen 'Predikant', daarna 'Steenhouwer', daarna "Zusje', daarna 'Oorlogskind' en tot slot 'Zeemeermin'.
Lees ze wel in de goede volgorde, de boeken hebben dezelfde hoofdfiguren en je volgt ook hun persoonlijke verwikkelingen en lief en leed.
Ik heb ze allemaal gelezen, echt heel goed vond ik!
Kijk voor meer info op: http://www.camillalackberg.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Lord of the Rings', van Tolkien en misschien beginnen met 'The Hobbit'
Ze zijn beide vertaald overigens en goed verkrijgbaar.
Ze heten dan resp. 'In de ban van de Ring' en 'De Hobbit'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En er wordt geen woord in gescholden!
harry potter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vloek van de eksters

Kwade krachten zijn aan het werk in Vleugelrijk. Kirrick is nog het enige overgebleven roodborstje. Zijn familie is vermoord en de vernietiging van zijn soort is bijna voltooid. Vele andere vogelfamilies - mussen, merels, nachtegalen - zijn al verdwenen en leven alleen nog voort in de herinnering. Onder aanvoering van de boze genius Sluwaert domineren de eksters en andere leden van de corvidae familie, zoals kraaien en kauwen, het hele land. Op Kirrick wordt systematisch en onophoudelijk jacht gemaakt door de bende van Traska, één van de meest fanatieke volgelingen van Sluwaert. Maar wat kan zo'n klein vogeltje, hoe dapper ook, beginnen tegen zoveel kwaad? Met de moed der wanhoop weet hij te ontsnappen en met de hulp van de fuut Anisse vindt hij de weg naar de wijze uil Tomar. Samen smeden ze een plan om de strijd tegen de eksters aan te gaan. En het lot lijkt te keren want het lukt Kirrick om de machtige haviken als bondgenoten te krijgen, en als hij tijdens een van zijn reizen het roodborstvrouwtje Portia ontmoet, kan hij zijn geluk niet op. Maar terwijl Kirrick probeert om ook de zeevogels aan zijn kant te krijgen voor de grote veldslag tegen de eksters, blijkt Traska hem weer op het spoor te zijn, dit keer gedreven door een diepe persoonlijke haat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kees de jongen van Theo Thijssen en de chicklits van Sophie Kinsella. ( strandlektuur)