Wie weet de titel en/of schrijver van dit boek (zie uitleg)?

het betreft een boek van zeker 30 jaar oud.
het gaat over een man en een jongen met het syndroom van down, die zich beiden uitgespuugd voelen door de maatschappij.
samen lopen ze langs de snelwegen, en begraven aangereden dieren.
ondertussen bespreken ze allerlei vraagstukken.
ik zou het boek graag nog eens lezen, maar heb geen idee waar te zoeken.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

All the little animals / Walker Hamilton. Oorspr. uitg.: London : Gollancz, 1968.
Bobby (31) heeft het verstand van een kind. Hij woonde na de dood van zijn vader heel tevreden met zijn moeder, die een grote kledingzaak had. Maar dat veranderde toen zij een relatie kreeg met Mr. Fat, een nare dikke man, die alleen uit is op haar winkel. Nadat Bobby's moeder langzaam is weggekwijnd en overleden, laat Mr. Fat Bobby opsluiten, maar deze ontsnapt en trekt naar Cornwall. Daar ontmoet hij een andere drop-out, Mr. Summer, die zijn dagen doorbrengt met het zoeken en begraven van dode dieren. Dat laatste wordt de taak van Bobby, die zich gelukkig voelt in zijn nieuwe bestaan. Tot Mr. Summer besluit dat de slechte Mr. Fat moet worden gedood en het verhaal een schokkende wending neemt. Dit debuut van de jong overleden Schotse schrijver (1934-1969) kreeg bij verschijnen in 1968 lovende kritieken en is verfilmd. Het is een heel indringend en beklemmend verhaal, waarin in bedrieglijk eenvoudige bewoordingen op een prachtige manier een contrast wordt gecreëerd tussen onschuld en geweld in zachtaardige mensen.
Amadea