Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Naam (kinder?)griezelverhaal over Kindermeel?

Ik ben op zoek naar de naam van het verhaal of van het boek met een griezelverhaal voor kinderen, waarin kinderen op schoolreis gaan naar een fabriek waar Kindermeel gemaakt wordt. Wanneer ze een rondleiding krijgen blijkt dat het meel ván kinderen gemaakt worden en dat daar de schoolreis voor bedoeld is... Volgens mij is het geen Griezelbus verhaal. Wie weet dit?

4 maanden geleden
304
Antoni
4 maanden geleden
@Noctagrim, is het een verhaal van een Nederlandse schrijver of een vertaling van een buitenlandse schrijver? Bijvoorbeeld van een griezelverhaal van Roald Dahl?
Noctagrim
4 maanden geleden
Volgens mij een Nederlandse schrijver omdat Kindermeel ook echt een bestaand Nederlands product was. Dan natuurlijk niet van kinderen gemaakt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit verhaal staat in het boek 'Geloof je het zelf? en andere verhalen' van Bies van Ede uit 1990. ISBN 90-6386-078-1.
Het is een bundel met negen hilarische verhalen; over een tekstverwerkende dichter, een gaatjes verzamelende conducteur, kindermeel uit kinderen, complotten rond slecht wereldnieuws, een onorthodox denkende jongen, een verslaafde spiegelkijker, spelen in een muurschildering en een alleskijker.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
4 maanden geleden
Noctagrim
4 maanden geleden
Fantastisch! Dankjewel Amadea!
HeerVoldemort
4 maanden geleden
Goed gevonden Amadea, wederom :-) Bies van Ede was lid van het griezel genootschap van Paul van Loon, dat verbaasd mij niets.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding