Hoe heet dat boek over een vrouw uit het heden die plotseling in de 18e eeuw tot leven komt?

Het betreft een historische roman en ging over een zwangere dame uit het heden. Ze had een partner en leefde gelukkig. Het begon met dat zij een auto-ongeluk maakte en overleed. Echter steeg haar ziel op en werd ze wakker in het lichaam van een andere dame dat leefde in het verleden (ik denk dat het om de 18e eeuw ging). Haar leven ging dus in principe verder in het lichaam van deze 18e eeuwse dame. Op dat moment was zij gevallen en flauwgevallen (doodgegaan dus) en toen ze wakker werd was ze dus die dame van het heden, maar niemand in haar omgeving die het in de gaten had. Het verhaal verloopt verder dat ze heel verdrietig was over het verliezen van haar baby. Maar snel genoeg ontmoette ze iemand, een heer, waar ze verliefd op werd en mee ging trouwen. Het verhaal eindigt in dat zij een schilderij liet maken van zichzelf en ik denk haar (nieuwe) zoon. Deze schilderij hing later (in het heden) in een museum. Ze had een brief of pakketje bij een postkantoor laten liggen met het verzoek om deze te bezorgen op de dag dat ze overlijdt in het auto-ongeluk aan haar partner (uit het heden). Haar man ontving het pakketje of de brief en is toen naar de museum gegaan om haar portret te zien. Hij had hiermee vrede met haar verlies. Het idee was dus dat zij erachter kwam dat het lot dit zo had gepland zodat haar partner met haar dood kon copen.

Helaas weet ik niet meer wie de auteur was of de titel. Ik heb de NLse vertaling gelezen, denk ik. dus ik denk dat het een buitenlands boek was.

5 maanden geleden

Antwoorden (1)

Gevonden via Google "When there is hope" van Jane Goodger.
4 maanden geleden