Hoe maak je een verhaallijn zoals bijvoorbeeld in de Harry Potter-boeken?

Wat komt daar nou echt bij kijken? Behalve koffie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan wel antwoorden op deze vraag, maar ben helaas niet in de stemming. +1 voor deze vraag.

Het beste antwoord

Behalve koffie schrijf je, dat is wel geestig als je bedenkt dat 'de' JK Rowling zelf een actieve junk was tijdens het schrijven van de harry potter serie.
Je moet dus gewoon een rijke fantasie hebben, en vooral niet te veel een kant op sturen. Schets eerst een hoofdlijn, en schrijf daar acties en figuren omheen. Een paar keer terugschrijven is niet ongewoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Fantasie

De ene schrijver zal het complete verhaal in zijn hoofd hebben, en beginnen met de grove storyline en deze paragraaf voor paragraaf uitwerken.

Andere schrijvers 'beleven' het verhaal tijdens et schrijven en weten halverwege het boek niet hoe het gaat eindigen.

Hoe HP specifiek geschreven is durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitgebreide en ongebreidelde, bandeloze, buitensporige, ongetemde, tomeloze fantasie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel tijd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het achterstevoren doen, dus weten wat je doel is, en dan langzaam terugredeneren wat er aan vooraf gegaan moet zijn en dan weer van voor af aan gaan opschrijven. De hoofdverhaallijn is het belangrijkst, de rest leuk je op met allerlei (niet echt terzake doende) details.