Is er een Duitse schrijver van literatuur vergelijkbaar met Erich Kästner?

Ik zoek een makkelijk te lezen Duits literatuur boekje. Der gestiefelte Kater van Erich Kästner heb ik al gelezen, maar je mag niet meerdere boekjes van dezelfde schrijver lezen.
Is er iets vergelijkbaars qua hoeveelheid en niveau, maar dan van een andere Duitse schrijver?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

'Der Richter und sein Henker' van Friedrich Dürrenmatt is ook een niet al te moeilijk boek dat erg prettig leest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wolters-Noordhof geeft veel van dergelijke boekje uit. Op hun site kun je verschillende Duitse titels vinden. Er staan ook boeken van meer hedendaagse schrijvers bij zoals van Wolfgang Herrndorf, Claudia Schreiber, maar ook nog de klassiekers van Kafka, Kästner en Theodor Storm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond Der Schimmelreiter van Theodor Storm destijds wel spannend om te lezen!
Of het echt makkelijk was, weet ik niet meer, maar als je je woordenboek bij de hand houdt, dan moet het te doen zijn!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ja, en Die Verwandlung van Kafka natuurlijk!