waarom is mijn bibliotheek pas geblokkeerd?

Ik snap het niet, ik heb een tijdje niks meer geleend. Vandaag keek ik toevallig even op de site omdat ik een boek wou reserveren voor mijn boekverslag, maar er stond opeens dat mijn pas geblokkeerd was. er stond dat ik misschien een openstaande rekening heb... maar hier is niks van waar, ik keek bij mijn gegevens en mijn enige boete kreeg ik in 2010 die ik allang betaald had van 0,60.

Kan het liggen aan omdat ik sinds een jaar verhuisd ben? want tot daar had ik me pas niet gebruikt.. of is hier een andere reden voor?

Toegevoegd na 40 minuten:
Hier een screen

Toegevoegd na 41 minuten:
Hier een screen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is het een ideeën ze een mail te sturen of even te bellen. Het zou namelijk van alles kunnen zijn waarom ze je pas hebben geblokkeerd.
Amadea
10 jaar geleden
Voor zestig cent is de pas geblokkeerd? Dat is overdreven, zeg. Zou het niet eerder abonnementsgeld zijn, aangezien je er een tijd geen gebruik van gemaakt hebt? Of je moet eerst je nieuwe adres laten legitimeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik snap het ook niet, die enige boete die ik kreeg was in 2010. en die was 0,60, daarvoor kunnen ze hem echt niet blokkeren, ik las op google dat ze hem pas blokkeren bij een schuld van 5,- of meer. ik las ook dat ze hem konden blokkeren als het adres ongeldig is
Amadea
10 jaar geleden
Dan zal het er inderdaad aan liggen dat jij verhuisd bent maar dit niet officieel doorgegeven hebt. Dus even met adreslegitimatie naar de balie om de blokkering te laten opheffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt, ik ga er binnenkort even heen.

Antwoorden (3)

Misschien ben je van jeugdabonnement overgegaan naar de volwassen prijs, en staat die rekening nog open.
Bel ze gewoon even morgen, dan weet je het zeker
anneliez
10 jaar geleden
zou het kunnen dat je door je verhuizing de rekening voor het abonnement op de bieb bent misgelopen en daardoor het abonnementsgeld niet hebt betaald?

het is voor ons natuurlijk totaal giswerk wat nou precies de reden is. bel even met de bieb of ga er langs. pas dan kun je de juiste informatie krijgen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk het niet, wij kennen die bewoner.. ik ga vrijdag even langs
Waarschijnlijk hebben ze de rekening gestuurd naar het oude huis en heb jij dus de contributie niet betaald of je bent een bepaalde leeftijdsgrens over gegaan en moet je voor het eerst betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit denk ik niet, wij kennen die bewoner en anders zou die het wel zeggen. De email is nog wel goed ingesteld, dus dan zouden ze ook een email kunnen sturen dat ik nog een rekening open heb staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon even vragen, want wij kunnen natuurlijk niet weten wat de voorwaarden in je bieb zijn of waarom het is geblokkeerd. Heeft misschien een van je ouders/verzorgers het gedaan?