Hoe heet het kinderboek waarbij dieren inbreken in een man zijn huis?

Ik heb het kinderboek zo'n 10 jaar geleden van de bieb geleend, maar ik heb na verscheidene pogingen nooit meer kunnen achterhalen welk boek dit nou eigenlijk was...
In het boek had een man haast en liet hij zijn voordeur openstaan.
Er kwamen allerlei dieren binnen waaronder (als ik het juist heb) een beer. Zij haalden het huis van de man helemaal overhoop.
Het bevatte grote platen met (geloof ik) weinig tekst.
Ik heb er toen zo erg om gelachen, ik hoop dat iemand de titel heeft!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Een heel leuk boek heb ik gevonden, maar dat stamt uit 2010. Toch maar even doorgeven:
Opa Jan maakt zijn huis schoon / Marius van Dokkum. Marum : Art Revisited. ISBN 978-90-72736-71-0
Een grappig verhaal over de voor- en nadelen van zowel een te vies als een te schoon huis. De summiere tekst dient voornamelijk als leidraad bij de prenten. Want hoewel er gespeeld wordt met diverse lettertypes en -kleuren, schuilt de schoonheid vooral in de paginagrote tekeningen. De sfeervolle, warme afbeeldingen zitten barstensvol details, zoals een hilarische wasmachine die emoties kan tonen. Volwassenen lachen om de visuele gags en details, terwijl jongere kinderen genieten van de komische dieren en de grappige opa Jan.

Antwoorden (1)

Ah, daar is de juiste titel dan: "Kijk, de deur staat open" van Matt Novak. Amsterdam : Luister, cop. 1993. ISBN 90-74892-01-9

Elmar vergeet de deur goed te sluiten nadat hij zich voor zijn werk verslapen heeft. De dieren uit de buurt gaan naar binnen en snuffelen het hele huis door, tot ze een dief ontdekken en ze zich verstoppen. De dief denkt bontjassen te zien. Maar als blijkt dat het levende dieren zijn, rent hij hard weg en doet de deur dicht zodat ze er niet meer uit kunnen. Elmar denkt bij thuiskomst dat hij zelf de rommel zo heeft achtergelaten. Pas nadat hij alles opgeruimd heeft en naar bed gaat kunnen de dieren wegsluipen.

Toegevoegd na 14 minuten:
In de oorspronkelijke Engelse uitgave heet de man Elmer: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51ADDVTCR5L._SX362_BO1,204,203,200_.jpg
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duizend maal dank!!! Ik heb echt gigantisch lang naar dit boek gezocht, maar tevergeefs... Dit was echt mijn laatste hoop, bedankt!