Hoe komt het dat Harry Potter weer levend wordt nadat Voldermort hem vermoord heeft in The Forbidden Forrest?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

Hij heeft de Resurrection Stone in handen. Deze zat in de GOlden Snitch die Harry van Albus had ge-erfd. De Resurection stone is 1 van de 3 Deathly Hallows (de anderen zijn de cloak of invisibility en de Elderwand).

Lees alles over de Resurrection Stone hier:
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Resurrection_Stone

In het nederlands kan ik het niet vinden. Ken alleen de engelse boeken.

Toegevoegd na 52 seconden:
Met de Ressurection Stone word je Master of Death. Ofwel je kan niet (zomaar) dood.
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Hij nam volgens mij alleen maar het bloed van Harry. Harry is nooit echt gestorven: "But if Voldemort used the Killing Curse," Harry started again, "and nobody died for me this time – how can I be alive?"
"I think you know," said Dumbledore. "Think back. Remember what he did, in his ignorance, in his greed and his cruelty."
Harry thought. ... Then the answer rose to his lips easily, without effort.
"He took my blood," said Harry.
"Precisely!" said Dumbledore. "He took your blood and rebuilt his living body with it! Your blood in his veins, Harry, Lily's protection inside both of you! He thethered you to life while he lives!" Het was nooit de bedoeling van de Resurrection Stone dat je niet kon sterven.
Zie: http://scifi.stackexchange.com/questions/72791/why-didnt-harry-die-in-the-forbidden-forest
Thecis
8 jaar geleden
@SimonV
Dank voor de correctie. Ik had het inderdaad niet goed. Ik laat het antwoord wel staan, zodat mensen kunnen zien dat dit niet het goede antwoord is. Geef maar een min, dat triggert mensen om de reacties te lezen en er achter te komen dat wat ik schreef niet goed was (gezien het vaker terug komt, zal dit een wijdverspreid misverstand zijn). Heeft Voldermort in strikte vorm dan zelfmoord gepleegd?
SimonV
8 jaar geleden
Dit zal de eerste keer zijn dat ik op verzoek een min geef... ;-) Of Voldermort in feite zelfmoord heeft gepleegd, weet ik niet. Zou wel interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voldemort heeft geen zelfmoord gepleegd in het Forbidden forest, want daar kwam hij na de veronderstelde moord op Harry zelf uit. Tijdens het latere duel met Harry werd hij door toedoen van Harry door zijn eigen vloek gedood. Dat kan je geen zelfmoord noemen want dat zeg je ook niet van iemand die niet met opzet verongelukt door een eenzijdige botsing met de auto.
Thecis
8 jaar geleden
@maartenverrips
Nee, klopt, maar je kan wel de omstandigheden zodanig maken dat je door je acties in feite verantwoordelijk bent voor je eigen dood.
Vergelijkbaar door na 6 uur 's avonds door Het Donkert in Ankh Meubork te lopen. Dat wordt ook gezien als zelfmoord.
Voldemort doodde Harry niet met zijn vloek. Hij doodde alleen zijn eigengemaakte horcrux die hij per ongeluk in Harry had overgebracht bij zijn eerste poging hem (toen hij nog kind was) te doden. De relieken van de dood beschermden niemand tegen de dood en waren niet in staat doden weer tot leven te wekken. Zoals Dumbledore ooit zei: geen enkele spreuk is in staat de doden tot leven te wekken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De uitleg in het boek is dat Harry niet sterft aan de Avada Kedavra vloek omdat Voldemort bij zijn herrijzenis gebruik heeft gemaakt van Harry's bloed. Hierdoor is Hij-die-niet-genoemd-mag-worden een soort van gruzielement voor Harry geworden. Door de vloek vernietigt de Heer van het Duister het gedeelte van zijn ziel dat zich aan die van Harry heeft gebonden.

Een naar mijn mening logischer verklaring zou zijn dat Harry op het moment dat Voldemort de vloek uitspreekt meester is van alle drie de relieken en dus meester over de dood.