Hoe heet een oud kinderboekje over een kat en een hond die altijd ruzie hadden?

Kans is niet groot dat iemand dit weet, maar valt te proberen! Ik herinner me opeens een boekje dat ik vroeger als klein kindje las (waarschijnlijk voorgelezen kreeg), ik ben 23 dus dit zal zo'n 20 jaar geleden zijn.
Het ging over een kat en een hond die altijd ruzie hadden en elkaar achterna zaten. Uiteindelijk werd de hond opgesloten in de garage en de kat binnen. Ik kan me vooral heel goed het zielige hondje in zijn mandje in de garage herinneren, die zelfs een traantje liet. De hond en kat bleken elkaar vreselijk te missen, en toen ze weer samen mochten gingen ze elkaar weer achterna maar nu met grote glimlachen.
Ik kan het niet vinden als ik "kinderboekje over kat en hond" ofzoiets dergelijks zoek. Kent iemand dit boekje toevallig ook?

11 maanden geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Mogelijk bedoel je "Vlekje en Streepje" van Caroline Grégoire. Een oorspronkelijk Duits boekje (Faust und Filou: zwei wie Hund und Katz) dat in 1998 in het Nederlands verscheen. ISBN 90-73913-91-8
Streepje, een klein poesje, en Vlekje, een pup, zijn twee kerstcadeautjes. Ze worden in eerste instantie bij elkaar in één mand gezet om aan elkaar te wennen. Hier komt echter ruzie van. Hun baasjes zetten de twee apart. Omdat ze elkaar toch niet kunnen missen, worden ze weer bij elkaar gezet.

P.s. Kennen doe ik dit niet, maar ik kan goed zoeken in het Centraal bestand Kinderboeken.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 maanden geleden
virgogf
11 maanden geleden
Wauw dat is het!!! Echt leuk om meteen een golf aan nostalgie te ervaren bij het zien van de cover! Super bedankt voor de moeite :)
Antoni
11 maanden geleden
Mooi gevonden! + 1 voor het antwoord!
Z512099
11 maanden geleden
Ja, dat vond ik eigenlijk ook! Plus van mij.
dikkie dik misschien ? Deze is denk ik oorspronkelijk Duits.
11 maanden geleden