Boek: Waarom is de 1e druk van de Vrouwenslagerij geheel herschreven door Ilja Gort?

In 2012 kwam deze titel uit en in 2016 de volledig herschreven 2e druk.
Waarom is het boek herschreven, niet een hoofdstuk meer of minder nee, helemaal. Kan iemand vertellen wat de onderliggende reden was?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Omdat het boek fouten bevatte.

https://www.nu.nl/cultuur-overig/4275254/ilja-gort-herschrijft-roman-vanwege-fouten.html
Ilja Gort herschrijft roman vanwege fouten
09 juni 2016 14:00
Laatste update: 09 juni 2016 14:21
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Ilja Gort heeft zijn roman De Vrouwenslagerij uit 2012 herschreven. De schrijver ontdekte een paar fouten in het verhaal en besloot daarom een deel te herschrijven.

"Toen de derde druk van het boek was uitverkocht en we wilden gaan herdrukken, las ik het manuscript nog eens door. Er stonden een paar kapitale blunders in", aldus Gort.

"Ik heb me toen een maand lang teruggetrokken in de torenkamer van mijn Franse château en het boek van kop tot staart opnieuw geschreven."

De nieuwe versie van De Vrouwenslagerij is het eerste boek dat de 65-jarige schrijver uitbrengt onder zijn eigen uitgeverij Slurp Publishers. De wijnboer en televisiemaker heeft ook al een reeks nieuwe boeken in de planning. Behalve een kookboek verschijnt binnenkort ook een nieuwe roman: De Vulkaan.

(Zelf denk ik dat je van kop tot staart niet geheel letterlijk moet nemen. Niet elk woord, elke zin, elke alinea zal een nieuwe kennen, het zal meer een algehele verbetering zijn. Het zou wellicht een leuke zijn om beide boeken te vergelijken, vooral met wat software zou je de delen eruit kunnen halen die hetzelfde zijn of juist anders.)
Toegevoegd op 31 mei 2021 22:50: bron