Hoe heet het kinderboek over boeven die het geheim willen stelen van een professor?

Gelezen rond 1990-1995, gaat over boeven die het geheim willen stelen van een professor, geheim blijkt te zijn dat de professor zelf diamant kan maken. Boek eindigt met dat de professor een doorzichtig schip van diamant heeft gemaakt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Amadea
3 jaar geleden
Hoe zeker is het dat het over een professor gaat en dat die diamant bleek te kunnen maken? Kan het bijvoorbeeld ook over een uitvinder gaan die kristal kan maken?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Professor kan ook wetenschapper/uitvinder/etc. zijn, diamant is volgens mij wel echt diamant, dat staat me nog bij.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je "Licht op de heuvel" van Tais Teng. Een deel uit de serie Wachtwoord van uitgeverij Zwijsen in Tilburg. De eerste druk werd in 1990 uitgegeven en het stond op de lijst voor de Kinderjury in 1991. Er bestaat intussen een E-book van: blob:https://www.bol.com/f6f884a2-debc-448a-966e-5ed336781562

Drie kinderen uit een gezin ontdekken dat het huis op de heuvel plotseling is bewoond. Omdat ze zich toch vervelen gaan ze op onderzoek uit. Zo ontdekken ze allerlei mysterieuze zaken. De nieuwe eigenaar is computerfreak en heeft zich op een angstaanjagende manier beveiligd. Weldra wordt duidelijk waarom: hij weet hoe je diamant moet maken en daarom zitten misdadigers op zijn spoor.
Toegevoegd op 12 juli 2020 14:39: bron
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat is 'm, dank je wel!