Mijn inspratie is verdwenen, wat kan ik nu doen (het is geen writersblock)?

Het gaat hier om een beschrijving van een meisje (om het beschrijven te oefenen). Ik heb moet die beschrijving morgenavond (19.00) af hebben, maar ik kan niks op papier krijgen.

Wat kan ik nu doen, om toch iets goeds op papier te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je beschrijving?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beschrijving is niet gelukt, maar ik mag er nu zolang over doen als ik zelf wil/nodig heb

Antwoorden (9)

Relax! Door de tijdsdruk gaat je inspiratie weg. Probeer wat te doen wat je ontspant.
Inspiratie verdwijnt niet, maar tiert welig bij ontspanning!
Nu moet je het eruit persen omdat je waarschijnlijk verkrampt bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geheel een te moeilijke stap is, hak het dan in stukjes.

Beschrijf hoe ze kijkt (als ze je aankijkt)
Beschrijf hoe haar stem klinkt
Beschrijf hoe het voelt als ze je aanraakt
Beschrijf hoe het klinkt als ze door een bos loopt
Beschrijf hoe ze juicht als ze wint
Beschrijf hoe ze huilt.
Beschrijf dan uiteindelijk ook maar hoe ze er uit ziet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een pauze nemen.
Gewoon even een kopje koffie/thee drinken,
tv kijken.
Even buiten wandelen kan ook helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hoeverre verschilt ze van jou? Waarover kunnen jullie ruzie krijgen, waarin kan je haar bewonderen?
13 jaar geleden
Geen inspiratie hebben, is de grootste angst bij kunstenaars en schrijvers.
Het kan ineens totaal weg zijn, zeker als er een tijdsdruk is.
Het is juist het móéten schrijven die de inspiratie om zeep helpt.
Ga eerst eens een uurtje wandelen, kom terug, zet een lekker muziekje aan, glaasje wijn er bij, t.v. uit, en ga ontspannen zitten.
Begin gewoon wat op te schrijven, hoeft niet goed te zijn. maar schrijf, heb je flink wat geschreven, lees het even en schrap weg wat niet goed is, maar dan heb je wel een begin, met een beetje massel krijg je de inspiratie wel terug, maar forceer niets, maak je niet kwaad, dan is het zo maar weer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst een moment relaxen zodat je even aan iets anders denkt. En als je de draad weer oppakt denk je aan een meisje uit je omgeving of een bekend iemand van tv om te beschrijven.
13 jaar geleden
Zoek eens een ander perspectief. Beschrijf haar eens zoals haar hond haar ziet en ervaart, of haar laken, of het laagje lucht wat ze draagt als ze uit de douche stapt. Als je op die manier naar je te beschrijven karakter gaat kijken, open je vele nieuwe deuren. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat naar een site als http://www.sociaalverhaal.nl/page/189/nl

Vervolgens copy / paste je de hele boel. Klaar.
Nu kun je de rest van de tijd besteden aan het beantwoorden van anders vragen op goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat ik te laat ben, maar ik zal ook eens een antwoord geven.
Wat ik altijd doe is muziek luisteren, die bepaalde gevoelens opwekken, bij mij brengt dat inspiratie los om zo beter te beschrijven. Je kan ook gewoon er een tekening bij maken van hoe je het ongeveer zou willen(moet je wel goed kunnen tekenen natuurlijk).

grtz Yens