Hoe verzint men in boeken een niet-bestaand wezen?

Op basis waarvan wordt de naam bedacht? Of doen ze maar wat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Erna55
6 jaar geleden
" .. Of doen ze maar wat ?"
Erna55
6 jaar geleden
Je gaat er blijkbaar van uit dat dit bij alle schrijvers hetzelfde is.
De ene schrijver "verfrommelt" namen die hij kent, een ander heeft bv. een gevoel bij een klank.
Elke schrijver verzint namen op zijn eigen manier.
Amadea
6 jaar geleden
Hoe? Met fantasie!

Het beste antwoord

.....met veel fantasie!

Er zijn schrijvers die een ‘9 to 5 job’ hebben , beter gezegd zichzelf deze discipline opleggen. Zij hebben dit nodig om te komen tot een bepaalde produktie. Andere auteurs gaan zitten en schrijven , soms nog steeds met pen + papier, achter elkaar door vergeten te eten of drinken.

Neem iemand als Joanna K. Rowling (auteur van Harry Potter). Deze moeder leefde van een uitkering en kreeg het idee een boek te schrijven: Harry Potter and the Philosopher’s Stone.
Zij schreef dit boek gedurende de tijd dat haar kinderen op school zaten. Schrijvend aan een tafeltje in de koffieshop van een familielid (broer?) - zonder de voor anderen normale verplichting om regelmatig iets te bestellen.

Hoe verzint men in boeken een niet-bestaand wezen?
.....met veel fantasie. Met de wilskracht om een mooi verhaal te vertellen, te schrijven, en ook met een geluksfactor. Ja dat moet je ook hebben, Iedere zoveel tijd wordt er iets verzonnen is er een hype en weer een kapitaal verdiend door iemand. Zo gaat dat, iemand heeft een idee en dat slaat aan of niet. Vandaar ook een geluksfactor maar laten we vooral niet vergeten dat je ook moet beschikken over fantasie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ De schrijver fantaseert tot hij een naam heeft gevonden waarvan hij vindt dat deze in het verhaal past (of andersom zou ook kunnen) Een plotselinge ingeving als de schrijver snachts ligt te woelen misschien? Een naam toevallig gehoord tijdens het boodschappen doen of in de Metro? waarbij de schrijver denkt: hé , dat issem.
Verzonnen door één van zijn kleinkinderen?
Ik weet niet of de naam die de schrijver uiteindelijk kiest altijd via inspiratie of via transpiratie het boek haalt.
Erna55
6 jaar geleden
Y
Erna55
6 jaar geleden
Negeer de Y.
Ik dacht dat ik mijn reactie leeggehaald had.