Hoeveel verschillende boeken bestaan er op de wereld?

hoeveel verschillende titels van boeken bestaan er?

over de hele wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Daar is geen antwoord op. Onmogelijk. Er zijn zo ongelooflijk veel boeken, maar daarnaast zijn er ook boeken die nooit officieel geregistreerd zijn. En dan te bedenken dat er door de jaren heen veel boeken zijn verbrand, verloren gegaan of gewoon vergaan. Dat is allemaal onmogelijk te bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de grootste bibliotheek ter wereld, The Library of Congress in de USA, zijn er 34 miljoen boeken. Dus minstens zoveel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen al in de USA worden 800 boeken per dag gepubliceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed zoveel als dat er mensen zijn
iets meer dan zeven miljard.
(en elk leven is het waard een boek over te schrijven.)

dat is verder eigenlijk onmogelijk te zeggen: er worden zo veel boeken geschreven. zelfs die nooit het daglicht gaan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kom je niet achter omdat als je het aantal weet er weer nieuwe gepubliceerd zijn.