Wat is de waarde van 'Mijn kamp' eerste druk?

Ik heb een exemplaar van 'Mijn kamp' in het bezit, het gaat om de eerste nederlandse druk. Hoeveel zou die waard zijn? Het boek bevat wel wat gebreken (verkleuring bladeren ouderdom). Voorts nog helemaal leesbaar.

(foto laad ik niet op, wegens ongepaste inhoud)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wie is de schrijver? Want als het "Mein Kampf" is, dan klopt je vertaling niet helemaal vrees ik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mein Kampf in Nederland[bewerken] Mijn kamp, Nederlandse vertaling door Steven Barends. Uitgave De Amsterdamsche Keurkamer, 1939
Op 6 december 1939 verscheen Mijn kamp, de Nederlandse vertaling van de NSB'er Steven Barends, bij uitgeverij De Amsterdamsche Keurkamer. In zes drukken werd de totale oplage circa 150 000 stuks.[13] Als Nederlandse titel overwoog uitgever George Kettmann eerst nog Mijn strijd, wat een duidelijker vertaling is. Toch koos hij destijds voor het woord 'kamp', omdat de klank ervan al bij voorbaat elke twijfel uitsloot of men wel met hét boek van de Duitse Führer te maken had, aldus Kettmann.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah, ik zie dat de boektitel zo krom vertaald is.(wat ik best raar vindt)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heeft me ook altijd verbaasd. Hier kan je nog wat vinden over de geldigheid van de vertaling: http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/kemphaan In het Middelnederlands was camp het gewone woord voor zowel een fysieke als een gerechtelijke strijd, hetzelfde geldt voor de oude taalfasen van de andere Germaanse talen. De betekenis ‘gerechtelijke strijd’ is kenmerkend voor het Germaanse taalgebied. Kamp ‘strijd’ is tegenwoordig minder gewoon dan het synoniem strijd, wedstrijd, het is nog wel gebruikelijk in samenstellingen als tweekamp, zeskamp, meerkamp.

Antwoorden (1)

https://www.catawiki.nl/catalogus/boeken/auteurs/332379-hitler-adolf

https://www.catawiki.nl/catalogus/boeken/boekenreeksen/diversen/724579-mijn-kamp

Afhankelijk van de staat:

Nieuwstaat: € 150,00
Goede staat: € 75,00
Redelijke staat: € 37,50

Wellicht meer doordat jij een eerste druk hebt. De staat is niet best dus 50 eu schat ik in.