Bestaat er in Vlaanderen (België) nog een oude bibliotheek?

Ik ben op zoek naar een bibliotheek zoals in de films. Een middeleeuws uitziend gebouw met boeken die dateren van...
Zo een bib die zou passen in een Harry Potter film.

Alle bibs die ik ken zijn volledig gemoderniseerd..

Bestaat er in Vlaanderen (België) zo een bibliotheek? Of welke bibliotheek komt het dichtst in de buurt van de beschrijving?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
fremar
7 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn er nog oude abdijen die dergelijke bibliotheken bezitten.tot voor kort was in de abdij van Westvleteren nog zo een maar die is nu vernieuwt,mogelijks zijn er nu nog die een oude bibliotheek bezitten.