Hoe maak ik een boekje van 80 pagina's?

Ik heb een boekje gemaakt en het is 80 pagina's. Nu is dit te dik om het met nietjes te gaan doen of te perforeren. Hoe kan ik dit nu goed in elkaar zetten?
Het boek is A4 formaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ergens in laten binden misschien een optie.
https://www.printenbind.nl/scriptie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inbinden is inderdaad wel de beste optie.
Een andere mogelijkheid is (toch) perforeren, maar dan in gedeelten van 10 a 15 pagina's per keer.
Inekez1
7 jaar geleden
Als je het digitaal hebt kun je het laten printen + inbinden of inlijmen. Kost tussen 10 en 15 euro.
https://www.netjesgeprint.nl/printen/boek Als het een knip-plak boek is met zelfgemaakte pagina's, dan is perforeren per stapeltje en zelf inbinden met een leuk koord een optie. Bij een copyshop kun je ook machinaal laten perforeren en met een metalen of kunststof wire-o ring laten binden. Dat is veel steviger dan zelf knutselen en de gaatjes daarvoor zijn ook kleiner en meer aan de rand van het papier dan wanneer je zelf met een perforator aan de gang gaat.

Antwoorden (1)

Daar is een pagina over te vinden op internet: hoe bind ik een boek.
Een andere eenvoudige wijzen is een inbindmachine met een ringband. Deze machines zijn niet enorm prijzig, maar op 30 euro moet je snel rekenen.
Ook heb je thermische inbindmachines waarmee je mooie omslagen kunt maken. Dit is echter wel een prijzige oplossing als het om 1 boekje gaat.
De eenvoudigste en goedkoopste oplossing is om met de perforator gaatjes te maken en dan een paar velletjes tegelijk ipv het hele boekje, en een snelhechter te gebruiken.
Of op zoek gaan naar iemand die bij een bedrijf werkt waar een repro afdeling is.
Succes