Wie schreef het boek: Hoe word je een heks?

Het is een kinderboek. Met leuke stukjes over hoe je een heks kan worden.
Ik weet niet meer zeker of het: Ik of je is in de titel.
Het is ook al 20 of 30 jaar geleden dat ik het gelezen heb. Ooit eens bij de bibliotheek geleend. Dit boek is mij altijd bij gebleven.
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Anne-Marie Boer. De titel is inderdaad Hoe word je een heks?. Uitgegeven in 2009 bij Leopold in Amsterdam. ISBN 978-90-258-5316-7.

Toegevoegd na 18 minuten:
Maar omdat je schrijft dat het boek minstens 20 tot 30 jaar oud is zou dit niet het gezochte kunnen zijn. Dus ik ben verder gaan zoeken in het Centraal Bestand Kinderboeken. Echter, er is werkelijk geen een andere titel te vinden die in de richting van het beschrevene komt. Het zijn vrijwel allemaal verhalen over een 'al bestaande' heks.
Dus ik denk dat jij je vergist met hoe lang geleden je dit boek uit de bibliotheek leende...

Toegevoegd na 52 minuten:
Misschien betreft het dan deze:

Groot heksen handboek / door Malcolm Bird ; vertaald uit het Engels. Hazerswoude : Mondria, 1988. ISBN 90-6555-263-4. Oorspr. titel: The witch's handbook. - Booth, 1984.
Een kostelijk, zeer verzorgd uitgegeven boek voor kinderen van 10 jaar en ouder. Het biedt de lezer een kijkje in huis, tuin en keuken van de heks. Ook traditionele activiteiten als toverspreuken, vervloekingen en toekomstvoorspellingen uit theeblaadjes komen aan de orde, evenals schoonheids- en modetips voor heksen. Uitgewerkt in strip-achtige illustraties, ondersteund door teksten. Malcolm Bird weet met zijn geestige, precieze en uitdrukkingsvolle manier van illustreren de lachers op zijn hand te krijgen. Het leuke van dit boek is, dat een aantal van de genoemde activiteiten ook door de lezer/leerling-heks zelf kan worden uitgevoerd: recepten, een toverorakel, brei- en handwerkpatronen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee die is het niet. Veel ouder is het boek al. Vierkant dacht ik ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, daar heb ik mij niet in vergist. Mijn jeugd is toch echt al weer ongeveer 30 jaar geleden! Titel klopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Titel klopte NIET... Je had gelijk.
Maar dit is hem wel!! Dank je wel.