welke boeken zijn allemaal verfilmd van de schrijver Godfried Bomans?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
erotisi
7 jaar geleden
erik en het kleine insectenboek

Antwoorden (1)

Het enige boek dat volgens mij verfilmd is, is "Erik of het klein insectenboek".

Het is meermaals inspiratiebron voor toneel en televisie geweest. Verteller en acteur Peter Drost bewerkte het boek in 1992 tot een solovoorstelling waarin hij vijftien figuren tot leven bracht. De op locatietheater gerichte groep "De Jonge Honden" gebruikte het verhaal in 2008 voor het spektakelstuk "Insect". Bewerkingen voor televisie zijn uitgezonden in 1979 (herhaald in 1985), 1995 en 2007. Het boek is in 2004 verfilmd door de regisseur Gidi van Liempd. Dit leverde ook het materiaal voor de televisieserie uit 2007.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bomans maakte overigens zelf in 1970 de film "Bomans in triplo", waarin hij zijn broer en zuster ondervroeg die in een klooster waren ingetreden.
SimonV