Onder welk literaire genre valt Twee Vrouwen van Harry Mulisch?

Ik las dat dit een psychologische roman zou moeten zijn, maar zou niet weten waarom het hier onder valt. Is dit waar, en zo niet, wat is het dan wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat het waar is, maar het hoe & wat weet ik ook niet precies. Dit is een lange lap tekst, heb even gegoogeld op Lexicon der Nederlandse literatuur. Weet niet of het ook daaruit komt, maar het is in ieder geval een nuttig stuk, dat leek me belangrijker. Het vertelt ook wat over het psychologische aspect zag ik al. Aan jou om de rest te doen, succes! (Mocht je een digibeet zijn: cntrl+ f en dan even 'psychologisch' intikken, hoef je niet door de hele tekst heen) http://www.dbnl.org/tekst/_gid001197601_01/_gid001197601_01_0040.php

Antwoorden (1)

Ik denk dat het gewoon een psychologische liefdesroman.
Maar voor iedere lezer kan dit anders zijn denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is wel van scholieren.com, maar het maakt toch duidelijk dat het een psychologische roman is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi onderbouwd antwoord op de vraag van vraagsteller +