kent iemand de titel van een prentenboek uit de jaren 80 die de toneelvoorstelling doornroosje maken en optreden bij een vijver?

Vermoedelijk uit de jaren 80. Ik kan me herinneren dat er tussen publiek en toneel een vijver lag. Prentenboek voor meisjes. Kinderen maken kostuums en bedenken alles.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat om kinderen die de voorstelling maken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Het openluchttheather Caprera in Bloemendaal heeft een vijver tussen publiek en podium.
bamibal
8 jaar geleden
Gaat het nou wel of niet om een prentenboek?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja het is een prentenboek

Het beste antwoord

Dat is "Ik ben Doornroosje en jij de boze fee" van Monika Laimgruber. Rotterdam : Lemniscaat, cop. 1980. ISBN 90-6069-446-5
Door het lezen van haar lievelingssprookje komt Beatrijs op het idee om met de kinderen uit de buurt Doornroosje op te gaan voeren. Prentenboek met prachtige gekleurde platen waarop veel te zien is. In de tekst komt goed naar voren dat er veel voorbereidingen voor zo'n opvoering nodig zijn. Een boek dat leuk is om te lezen en te bekijken, en het inspireert om zelf een toneelstukje op te gaan voeren.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ontzettend bedankt!!! Ik heb de titel gegoogled en de voorkant herkende ik meteen! Je hebt geen idee hoe blij ik hiermee ben...