Wat is bij een boek het verschil tussen een paperback en een pocket?

7 jaar geleden
9.6K
Antoni
7 jaar geleden
Een pocketboek is een klein formaat paperback volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Pocketboek en https://nl.wikipedia.org/wiki/Paperback.

Het beste antwoord

Een pocketboek heeft een slappe kaft en ook een bepaalde maat : pocket.
Hij kan in een jaszak.
Een paperback heeft een slappe kaft maar kan elke maat zijn.

Toegevoegd na 25 minuten:
Het pocketboek is niet perse gelijmd. Er zijn veel gebonden pocketboeken.
- De Colibri-Bibliotheek is een serie van kleine mooi uitgegeven gebonden pocket boeken.
- De rainbowserie heeft veel gebonden pocketboeken.
- Boeken uit de serie Dwarsliggers zijn gebonden.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
plus
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.

Andere antwoorden (1)

Een pocket is een klein boek waarvan de blaadjes aan elkaar gelijmd zijn. Ze zijn niet in elkaar genaaid en gaan daarom eerder los dan een gewoon boek.
Een paperback is een boek met een kaft van papier in plaats van stevig karton of leer.
De meeste pockets hebben een paperback. Maar er zijn ook paperbacks die geen pocket zijn.
Amadea
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het pocketboek is niet perse gelijmd. Er zijn veel gebonden pocketboeken. - De Colibri-Bibliotheek is een serie van kleine mooi uitgegeven gebonden pocket boeken.
- De rainbowserie heeft veel gebonden pocketboeken.
- Dwarsliggers zijn gebonden.
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt.