Roald Dahl begint een boek met verhaal over de gebooorte van Hitler, is dat fictie of werkelijkheid geweest?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K
kierkegaard47
8 jaar geleden
De geboorte zelf is natuurlijk een historisch feit, het verhaal dat Roald Dahl er omheen heeft bedacht is voor zover ik weet gewoon fictie.

Het beste antwoord

Er zit een kern van waarheid in, maar het is een verzonnen verhaal.

Eerst zijn er een half broer en een half zus geboren. Deze zijn pas na de tweede wereldoorlog overleden. (vader en andere moeder)

Vervolgens trouwde de vader van hitler met de latere moeder van hitler. De eerste drie kinderen (twee jongetjes en een meisje) zijn jong overleden. Twee toen ze twee jaar oud waren en eentje als baby.
daar stopt de gelijkenis wel. Na hitler zijn er nog meer kinderen geboren.
Hij had een goede band met zijn moeder en niet met zijn (autoritaire) vader

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hitler is in 1889 geboren en Dahl in 1916. Dahl is dus in geen geval bij de geboorte van Hitler aanwezig geweest maar verder is die geboorte natuurlijk geen fictie.