Yiyi en Yaya zijn Jip en Janneke in het Chinees, maar is YiYi ook echt Jip, of is dat misschien omgedraaid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

nee, wij hebben het omgedraaid. Jip is eigenlijk Janneke.
En Janneke is eigenlijk Jip. De chinezen hebben het wel goed, bij hun is Yiyi Yiyi, en Yaya Yaya.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, wij hebben t omgedraaid

Andere antwoorden (1)

Bij de chinezen zijn de jongetjes nog steeds belangrijker dan de meisjes, dus YiYi is vanst wel Jip.
Maar verder maakt het de kinderen niet uit, zolang de namen makkelijk in het gehoor liggen. Franse kinderen vinden het ook niet erg dat Bob en Bobette hier Suske en Wiske heten
anneliez