Is het het boek De Horizonjagers een Chronologisch boek ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Amadea
8 jaar geleden
Als jij het boek gelezen hebt, en weet wat chronologisch betekent, dan kan je deze vraag zomaar zélf beantwoorden.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk wel. Want in 'Jeugdliteratuur in perspectief' van Rita Ghesquiere staat:
"In 'De horizonjagers' van Wim Danes uit 1991 geeft de auteur zijn interpretatie van de ontdekkingsreis van Columbus. Door de ogen van het scheepsmaatje Manuel volgt de lezer de gebeurtenissen".
Die gebeurtenissen kunnen haast niet anders dan chronologisch zijn opgeschreven, want anders klopt de volgorde niet met hoe de reis van Columbus in werkelijkheid gegaan is.
Amadea