Hoe krijg ik de mailadressen van alle boekwinkels van Nederland in mijn bezit?

Ik wil graag per mail een persbericht versturen aan alle boekwinkels van Nederland. Is er een website o.i.d. welke me al deze e-mailadressen in een XLS of CSV bestand kan aanleveren?

Dit eventueel ook met de NAW gegevens van de boekwinkels.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hou je er rekening mee dat je niet zomaar mag mailen?. Kan al gauw als spam gezien worden, en de boetes zijn niet misselijk.
Ritsuka
9 jaar geleden
daar zitten ze niet op te wachten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka @Robinma Het is zéker geen spam. Ik zou graag elke boekwinkel afzonderlijk per mail willen benaderen met een persbericht van de uitgave en promotie van mijn zelfgeschreven boek. En...e-mailen is toch niet verboden in Nederland toch? Tenzij het spam is natuurlijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij ziet het als een persbericht, anderen zullen het zien als een mail aan elke boekhandel om jou product te promoten.
Dit is wel degelijk spam. Daarbij verstuur je persberichten naar de media, in de hoop dat ze dit plaatsen. Succes
Antoni
9 jaar geleden
Er zal vast een vereniging van boekwinkels zijn. Misschien kan die je helpen?
tinus1969
9 jaar geleden
@peter2704, benader de beokverkopersbond (http://www.boekbond.nl/contact/), en wees zo slim om te vragen hoe zij ze je kunnen helpen bij de verkoop van je boek (vragen om een adreslijst zonder uitleg leidt waarschijnlijk tot nix).

Het beste antwoord

Misschien is het zinnig om deze vraag te stellen aan de Koninklijke Vereniging van het Boekenvak (KVB). De KVB werd in 1915 opgericht als de Vereeniging ter bevordering van de belangen des Boekhandels. Eén van hun instellingen is het Centraal Boekhuis in Culemborg dat voor vrijwel alle uitgeverijen verzendingen verzorgt naar boekhandels in Nederland. Ook menige uitgeverij zal beschikken over een electronisch adressenbestand van alle Nederlandse boekwinkels. Het is echter zeer denkbaar dat men een dergelijk bestand niet willekeurig ter beschikking stelt aan derden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw uitgebreide antwoord.